10 handige tips voor gezond uiteten gaan.

Ga je dit weekend gezellig uiteten met familie of vrienden? Maar wil je graag op je gewicht ( en gezondheid) letten? Dan kunnen deze 10 handige tips je wellicht helpen om de keuzes iets makkelijker maken. Zo baal je na het weekend niet meer van het getal dat je ziet verschijnen op de weegschaal.. 😉

10 gezonde tips:

  1. Eet niet te weinig overdag voor je uit eten gaat, want dan bestaat de kans dat je je gaat ‘overeten’ omdat je veel honger hebt. Zorg dus dat je iets kleins hebt gegeten zoals fruit of yoghurt.
  2. Bekijk vooraf online de menukaart. Zo ben je voorbereid en wordt je niet verast door eventuele verleidingen op de kaart.
  3. Drink water, spa rood of light frisdrank. En neem anders 1 wijntje in plaats van 3..
  4. Eet niet te veel vooral zoals stokbrood of olijven. Dit bevat al de nodige kilocalorieën waar je niet bij stil staat!
  5. Kies tijdens het hoofdgerecht voor mager vlees of vis. Zoals kipfilet, kabeljauwfilet of biefstuk. Laat de gepaneerde varianten staan, ook al is dit bijvoorbeeld kip.
  6. Vraag of de sausjes apart geserveerd kunnen worden, dan kun je beter doseren.
  7. Neem /vraag om groenten in plaats van patat als bijgerecht.
  8. Begin vervolgens met de groenten en eet daarna je vlees. Zo eet je minder van de rest en heb je toch je nodige vitaminen en vezels binnen.
  9. Eet langzaam en kauw goed, dan merk je eerder dat je genoeg hebt gegeten. Genoeg = genoeg !
  10. Neem een kopje thee of koffie in plaats van een dessert. Dit scheelt vaak héél veel in suiker.

Eet smakelijk en vergeet vooral niet te genieten van je gezellige avond!