07 feb 2017
februari 7, 2017

7 dagen, 7 gezonde tips

lifestyle advies
Hoe staat het met de goede voornemens? Aan een dieet begonnen en nu al aan het verslappen? Begin eens in de basis met gezonde voeding, hier bereik je veel meer mee en geeft een blijvend resultaat voor de toekomst!  Daarom geef ik de komende 7 dagen een gezonde tip.
food
  1. Drink elke dag 1,5- 2 liter water, 2 stuks fruit en minimaal 250 g groente.  Klinkt makkelijk, maar in de praktijk blijkt dat maar 3% van de Nederlanders aan 250 g groente komt!
  2. Probeer geen suiker te gebruiken in koffie, thee of frisdrank. Of het anders te vervangen door zoetstof. Dit scheelt ook in je totale energie inname.
  3. Heb je een dag te veel gegeten of gesnoept? Neem een Balansdag, met een ruime hoeveelheid aan water, groente en fruit. En minder producten die rijk zijn aan koolhydraten.
  4. Start met de groenten tijdens het diner, zo raak je eerder verzadigd en eet je minder van de rest. Daarnaast is de kans groter dat je aan 250 g komt.
  5. Ga geen maaltijden overslaan om calorieën te compenseren ( dus ook ontbijten!), want je gaat gegarandeerd meer snoepen.
  6. Een klassieker, ga niet met honger boodschappen doen! Dan is het gangpad met chips, snoep en koek ineens heel moeilijk te weerstaan.
    gezonde-voeding
  7. Doe het eens dagje zonder vlees, kies in plaats daarvan voor groene groente. Dit is niet alleen goed voor je gezondheid maar ook goed voor het milieu!