De zomerdagen zijn nu toch echt verleden tijd, dus weer tijd voor de warme gerechten.  Deze week een recept met een vleugje Thaise invloed. Een stamppot is nog te winters, maar de cashewnoten maken dit gerecht nét even wat spannender en smakelijker.
Dit koolhydraat arme gerecht bevat vooral veel groene groente en geeft je daardoor een boost van B- vitamines. Die we met dit herfst weer wel goed gebruiken!
Voor de vaste volgens is het misschien opgevallen dat ik niets tot weinig met vis doe, dit komt omdat ik zelf allergisch ben. Ik bedenk en bereid alle recepten zelf, vandaar dat vis dan wat lastiger is. Maar ik beloof binnenkort weer een visgerecht!

(hoeveelheden voor 1 pers.)

Ingrediënten:

– 100 g broccoli
– 100 g bonen
– 100 g verse bladspinazie
– 50 g cashewnoten
– 80 g rosbief (reepjes)
– 1 teentje knoflook
– 2 el. olijf olie ( voorbereiding)
– peper, zout en kerrie ( toevoegen naar eigen smaak).

Bereiding:

  1. Snijd en was de broccoli, bonen en spinazie.
  2. Wok de broccoli en bonen gedurende 4 a 5 min met een beetje olijfolie op middelhoog vuur.
  3. Bak ondertussen de rosbief met wat olijfolie en kruiden gaar.
  4. Voeg de knoflook en spinazie toe en wok deze tot het geslonken is.
  5. Voeg als laatste de cashewnoten toe en rosbief reepjes toe.

Eetsmakelijk!

Heb je vragen? Neem gerust contact op!