Tips voor de feestdagen, Sinterklaas snoepgoed

De drukste maand van het jaar is begonnen. En dat betekent, veel etentjes en andere gezellige avonden met familie en vrienden. Echter kan dit soms best lastig zijn wanneer je graag op je gewicht wil letten of voor je gezondheid verantwoordde keuzes wilt maken. Daarom staan hieronder een aantal praktische tips die je door deze feestelijke maand vol verleiding, heen helpen. Onderaan staat nog een handig overzicht van sinterklaas snoepgoed, zo weet je precies hoeveel kilocalorieën erin zitten.

Tips:

  • Houd je ervan om je tafel te bekleden met allerlei lekkernijen? Koop dan 1 á 2 soorten snoep en bedenk dan van te voren wat je wil eten, koop niet meer tijdens het boodschappen doen. Je snoept namelijk meer, met veel verschillende soorten snoep.
  • Serveer vervolgens het snoepgoed in kleine bakjes, dan eet je minder en Zet naast de lekkernijen ook rauwkost met een gezonde dip op tafel.
  • Is chocolade onweerstaanbaar voor jou? Zet het dan niet op tafel als eetbare decoratie.
  • Sla geen maaltijden over om calorieën te besparen, de marsepeinsnoepjes bij oma lijken dan ineens onweerstaanbaar!
  • Focus niet op de hoeveelheid eten, maar kies voor kwaliteit!
  • Tot slot: alles met mate, maar vooral: Geniet!

    Overzicht sinterklaas snoepgoed

    Product Kcal
    5 pepernoten (3 gram per stuk) 53
    stukje taaitaai (20 gram) 70
    1 schuimpje 10
    10 kruidnoten  (1 handje) 75
    5 chocoladekruidnoten 51
    speculaasje 33
    stukje marsepein (25 gram) 105
    blokje gevulde speculaas (25 gram) 120
    stukje banketletter (30 gram) 136
    stukje melkchocoladeletter (25 gram) 137